Ozobot bit

Ozobot to mały, ale bardzo inteligentny robot do nauki programowania. Otwiera dzieciom drzwi do świata informatyki i edukacji STEAM (science, technology, engineeringg, art, maths). 

Dzieci uczą się bawiąc, rozwijają myślenie logiczne i algorytmiczne, przez co dzieci nabierają nawyki myślowe ułatwiające im funkcjonowanie we współczesnym świecie. Sprawdza się zarówno w zadaniach indywidualnych, jak i w grupowych, realizowanych w klasie lekcyjnej. Może być on wykorzystywany na zajęciach przyrodniczych, matematycznych, artystycznych i innych. 

Małe biurko na którym powstają wielkie rzeczy

Edukacja od najmłodszych lat to podstawa wychowania każdego dziecka. Ciekawski szkrab szybko chłonie wiedzę i poprzez zabawę, rozwija myślenie, które zaprocentuje w przyszłym rozwoju. Technologia coraz bardziej wychodzi temu naprzeciw i stara się udostępniać narzędzia, dzięki którym można zainteresować najmłodszych konkretną dziedziną. Wchodzi w to także obszar programowania i robotyki. Jeszcze niedawno wydawało się, że jest to zarezerwowane dla profesjonalnych inżynierów, ale nie musi tak być. Pewne wzorce można rozwijać dużo wcześniej, uczyć szybkiego rozwiązywania problemów i analitycznego podejścia do rzeczywistości.

Praca zespołowa to podstawa dużych projektów

Możliwości Ozobot w praktyce

Wielu ludzi podchodzi do takich zestawów sceptycznie. Czy jest sens inwestować fundusze w coś, czego dziecko może nie zrozumieć lub szybko się znudzi? Nie ma na to jasnej odpowiedzi, ale chcemy przybliżyć co tak naprawdę może nam dać taki produkt. Zestawy typu Ozobot są zaprojektowane by pobudzać wyobraźnię, uczyć logicznego myślenia i wykształcić podstawy, które później mogą zaowocować łatwiejszym zrozumieniem bardziej skomplikowanych dziedzin programowania. Uczą przez zabawę, co pozwala pobudzić ciekawość i nie katować nikogo sztywnymi wzorami i regułkami.

Czym jest więc Ozobot? To malutki robot, który jednak potrafi bardzo wiele. Jest skonstruowany by podążać określonymi trasami i reagować na komendy takie jak „skręć”, „zawróć” czy „zatrzymaj się na kilka sekund”. To programujący poprzez specjalne puzzle lub namalowaną trasę określa co robot ma zrobić i kiedy. Wystarczy połączyć kilka elementów i zaprogramować ruch. Wariantów jest wiele i wszystko zależy od wyobraźni i podejścia.

Puzzle ułatwiające tworzenie wybranych tras przejazdu robota

Roboty edukacyjne – prosta nauka programowania

Ozobot to nie tylko części mechaniczne. Firma przygotowała także specjalne oprogramowanie do nauki programowania o nazwie Blockly. Dziecko w wieku 8 lat jest w stanie napisać prosty program w takim narzędziu. Jest to możliwe dzięki intuicyjnym funkcjom i strukturze blokowej – wystarczy przeciągać odpowiednie elementy i łączyć je w konkretne sekwencje. Opcji jest naprawdę multum i twórca zachęca do eksperymentowania. Zadbajmy o rozwój naszych pociech, kształtujmy przyszłych specjalistów w swoich dziedzinach.

Przykładowy program stworzony w aplikacji Ozoblocky
Trasa zaprojektowana na podstawie szablonu

Źródło: www.botland.com.pl