Dlaczego warto uczyć dzieci programowania?

Kilka powodów dla których dzieci powinny się uczyć programowania…

  1. Dziecko czuje się twórcą: „napisałem kod programu i ten kod działa”. Świadomość, że komputer wykonuje twoje polecenia sprawia, że każdy z nas nabiera wiary w siebie i swoje możliwości.
  2. Czy zrozumiesz maszynę? A maszyna zrozumie Ciebie? Komputer, duszek na ekranie czy mały robocik nie domyśli się co chce przekazać im dziecko. Trzeba dokładnie i jasno opisywać swoje intencje. Programowanie uczy precyzyjnego wyrażania swoich oczekiwań.
  3. Myślenie w logiczny sposób. Programowanie wymaga poznania szeregu algorytmów i rozumienia ich: warunki, powtarzanie fragmentów instrukcji, przerwanie działania programu. Należy przewidzieć sposób danego rozwiązania i zaplanować alternatywną drogę.
  4. Konsekwencja w dążeniu do celu. Programowanie to zasady, których nie wolno łamać. Każde zadanie można zrealizować na kilka sposobów, ale zawsze trzeba trzymać się z góry określonych zasad.
  5. Kodowanie to cierpliwość i wytrwałość. Błędów nie robi ten, kto nic nie robi. Każdemu z nas zdarzają się małe lub większe pomyłki. Najważniejsze jest to aby je dostrzec, poprawić i starać się unikać w przyszłości.
  6. Innowacja. Programując możesz szukać własnych rozwiązań, w żaden sposób nie jesteś przez nikogo ograniczony. Myśl twórczo, może właśnie to Twój pomysł odmieni świat.
  7. Radość. Doświadczenie innych krajów na świecie wskazuje, że dzieci potrafią opanować podstawy programowania i przychodzi im to z dużą łatwością, a przy tym sprawia wiele radości.
Wygląda skomplikowanie… jest dziecinnie proste

Zwolennicy wczesnego uczenia dzieci programowania uważają, że to tak, jak z każdym innym językiem – im wcześniej dziecko zacznie naukę, tym lepiej. Programowanie nie jest tylko dla dzieci wybitniej uzdolnionych w tym kierunku, ale dla wszystkich – jest to po prostu nauka jeszcze jednego języka. Języka potrzebnego w przyszłości.

Nauka pisania programów to gimnastyka dla mózgu. Pozwala wypracować umiejętność efektywnego myślenia o rzeczach niezwiązanych z informatyką. (Bill Gates)